עושים את החיבור בין יעדי החדשנות לבין יעדיו האסטרטגיים של הארגון
הפרספקטיבה שלנו על חדשנות ארגוני
מספר התשובות לשאלה "מהי חדשנות ארגונית" הוא כמספר הארגונים בעולם. בהגדרה כוללת ורחבה ניתן לומר כי חדשנות הינה כלי להשגת יעדיה העסקיים של החברה. כאן מסתיים הדמיון ההגדרתי בין ארגון לארגון, ומכאן מתחיל השוני במאפייני החדשנות בין הארגונים השונים.
באופן תיאורטי, חדשנות הינה תהליך גנרי של איסוף רעיונות, הנבטה וגידול מיזמים. בפועל, בכל חברה מונהגים ופועלים תהליכי חדשנות שונים, בדגשים שונים ועל פי יעדים מגוונים. חדשנות מושפעת מיעדי הארגון, מצרכיו המסחריים, מתחום העיסוק בו הוא פועל, ממצבו הכלכלי, מזירת הפעילות שלו, ממגמות טכנולוגיות ומאינספור משתנים נוספים.
לאורך השנים ליווינו בפרספקטיבה ארגונים ששמו דגש בחדשנות על המרכיב האנושי הפנימי ומאידך ארגונים שמצאו ביטוי לחדשנות ע"י יצירת מיזמים ובשיתוף פעולה עם חברות חיצוניות, כאלה שהחדשנות הטכנולוגית ניצבת בראש מעייניהם לעומת אחרים שעושים שימוש בתהליכי חדשנות על מנת להגיע להתייעלות תפעולית מיטבית. בפרספקטיבה אנו מחברים בין יעדי החדשנות לבין יעדיו האסטרטגיים של הארגון.
כיצד נשרת את האסטרטגיה הארגונית באמצעות חדשנות?
חברת פרספקטיבה בונה תהליכים ליצירת חדשנות שיטתית בארגונים גדולים בארץ ובחו"ל. במסגרת בניית תהליכים אלו אנו פועלים לקידום חדשנות רלוונטית, העולה בקנה אחד עם יעדיו העסקיים של הארגון.
פעילותנו לקידום חדשנות בארגונים כוללת:
• הגדרת תפקידה של החדשנות בהתאם לצרכי הארגון ויעדיו.
• בניית מנגנוני החדשנות הנדרשים.
• הפיכת החדשנות למנגנון אסטרטגי, המעצב את מפת הדרכים העסקית והטכנולוגית.
• הדרכה לקידום מיזמים עד להבשלה ולהטמעה, ומתן כלים להתמודדות עם מכשולים העומדים בדרך.
ככלל, אנו יוצאים מנקודת הנחה, כי על כל ארגון להיות פתוח ולקדם חדשנות, ותפקידנו הוא לסייע לו להגדיר את תפקידה של החדשנות בהתאם לצרכיו, יעדיו וחזונו.