חוכמת ה-Managing Up
כך תתנהלו נכון מול המנהל
צריך יחסי עבודה טובים עם המנהל? צריך!
יחסי עבודה עם המנהל הם אחד הפרמטרים החשובים ביותר לשביעות רצונו האישית של העובד – בין אם הוא עובד זוטר, מנהל או מנהל בכיר. מעבר לפן האישי, ישנו הפן הארגוני, וגם כאן יש משמעות רבה לקשרים טובים עם המנהל הישיר. מדובר בקשר שמשפיע על כל סביבת העבודה, על אווירה ועל תפוקה שבאות לביטוי גם אצל יתר העובדים. לפיכך, כשהקשר שלכם עם המנהל שמעליכם לוקה בחסר, היכולת שלכם לפעול יחד למימוש מטרות הארגון אף היא לוקה בחסר. לעומת זאת, אם קיים ביניכם קשר של הרמוניה ואמון, הדבר ישפיע ישירות הן על תפקודכם המקצועי והן על תפקודה של כל המערכת.
אז איך תתנהלו נכון מול הבוס?
הכירו אותו – ראשית יש להכיר את המנהל שמעליכם לפרטי פרטים. עליכם לחקור וללמוד את ציפיותיו מכם ומשאר העובדים הכפופים לכם, לדעת עד כמה הוא אוהב להיות מעורב במתרחש, להתחקות אחר מה שמלחיץ או מרגיז אותו כמו גם אחר מה שמספק אותו וגורם לו להיות מרוצה. ככל שתכירו אותו – כך תדעו כיצד להתנהל מולו ולהתאים את עצמכם אליו.
התאימו עצמכם אליו – זה התפקיד שלכם ולא שלו. לאחר שתהיתם על קנקנו של המנהל ולמדתם את סגנונו, תפיסותיו וציפיותיו – התנהגו בהתאם. כך לדוגמה, אם הוא נוטה לסגנון תקשורת מסוים – רשמי, סחבקי, קליל או ענייני – ישרו קו בהתאם.
תאמו ציפיות – אל תנחשו מה רוצה מכם המנהל ואל תשאירו מקום לספק. תאמו עמו ציפיות בצורה ברורה, הבינו מה המטרות שלו ומהן המשימות שהוא דורש מכם ומהכפופים לכם. כך תדעו גם להיערך לביצוען המוצלח.
עמדו ביעדים – בצעו את המשימות הנדרשות בזמן ובהתאם ליעדים שהצבתם. הדבר עשוי לחסוך אי נעימויות מחד ולבסס יחסי אמון מאידך. כל מנהל ידע להעריך זאת.
צרו מסגרת לעדכונים וישיבות – נסו ליצור תכנית קבועה לתדירות העדכונים שלכם למנהל ולתוכנם, והגדירו זמנים ומצבים לישיבות שגרתיות ודחופות. דיווח על התקדמותם של נושאים שונים תשקף את שליטתכם במצב ותתרום לרוגע של הממונה עליכם.
היו אפקטיביים – תמיד כדאי לחשוב מה ניתן לעשות כדי לתרום למנהל, איך להוריד נטל מכתפיו ולהיות לו לעזר.
שמרו על תקשורת כנה – הציגו בפני המנהל קונפליקטים שהוא אמור לדעת עליהם, שתפו אותו בדילמות תוך כדי העלאת פתרונות אפשריים, ואל תחששו לומר לו את דעתכם גם אם אינה תואמת לשלו.
תנו למנהל גיבוי – פרגנו למנהל בארבע עיניים ומול עובדים אחרים, בצורה כנה ואמפטית ולא באופן חנפני. אם משהו מפריע לכם – לבנו עימו את הבעיות במקום להסתובב במשרד ולשדר מרירות לסביבה.
היתרונות וההישגים שתניבו
התנהלות נכונה מול המנהל שלכם תניב פירות טובים הן להצלחתכם האישית, הן לאווירה במקום העבודה, והן להצלחת המחלקה שלכם והארגון כולו.
Managing Up מושכל והולם יאפשר לכם:
- לעבוד בסביבה רגועה המאופיינת בפתיחות ובאמון.
- ליהנות מעבודת צוות טובה של כל העובדים בסביבתכם.
- לזכות בכתובת אליה תוכלו לפנות בבעיות שונות ולקבל מענה אוהד.
- לקדם רעיונות לטובת הארגון כולו ולהצלחתו.
- להשיג משאבים ותנאים משופרים עבורכם ועבור אנשי הצוות שבראשותכם.